« Jong, hip, dynamisch»

Gepubliceerd op 09-09-2015

en vur dun Duvel nie bang.

De bezoekers van Ondernemers Café Helmond wachtte toch een kleine verassing. De zaal in thuisbasis hotel West-Ende was omgetoverd in een hippe festival achtige sfeer met dito lampen en LED verlichtte tafels. Een prachtige entourage. Dit had alles te maken met het thema en de gasten van de avond. Zowel Geert Blenckers, Tim Klomp Bueters als David Stockx zijn jonge dynamische ondernemers die entertainment en beleving hoog in hun vaandel hebben staan.

Tim Bueters was de senior van de gasten (33). Tim is oprichter/eigenaar van Wish Events en Stagekings. Zijn passie botviert hij vooral op Wish Outdoor. Een mega festijn dat op de 25e plaats in Nederland staat met maar liefst 50.000 bezoekers. Tim roemt vooral zijn medewerkers en de vele vrijwilligers die het meest bekende festival in onze regio mogelijk maken. “We zijn een vol jaar bezig om Wish Outdoor weer op de kaart te zetten en dat al 9 jaar op rij. We worden geroemd om onze ‘Brabantse gezelligheid en gastvrijheid’. Aan alles is gedacht bijna voor ieder wat wils.’

Ook Geert Blenckers weet inmiddels al jaren als horeca ondernemer hoe om te gaan met festivals, optredens en evenementen. Naast bekende horeca zaken als Café Plaza, Frendz, de Borrelbar en Muziekcafé is Geert samen met compagnon Jeroen van Schijndel ook de uitdaging met de Cacaofabriek aangegaan.”We doen dus veel meer dan alleen een biertje tappen! We boeken bands (meer dan 500 per jaar!), zorgen voor evenementen zoals een buitenfilm bij de Cacaofabriek en zetten zelfs festivals op zoals Impact. Om mensen naar de horeca te trekken moet het biertje goed zijn maar er moet ook iets te beleven zijn anders komen ze simpelweg niet.”

Voor een muziekbeleving, in het gebied dat alle gasten raakt, zorgt de 3e gast in de goed gevulde West-Ende zaal, David Stockx. Ondanks dat hij hard aan de weg timmert met zijn ‘juweliers etalage aan huis’ is hij ook een heuse DJ op festivals en feesten. De helft van NERD zit in het genre Deephouse en hebben hun album op een groot label in New York uitgebracht. Ook David beleeft zowel op juweliersgebied als ook op het DJ vlak de behoefte om een beleving te creëren. Als er via onze web shop interesse is getoond voor een sieraad dan ga ik met een hele collectie naar de mensen thuis, die kunnen in hun eigen veilige omgeving rustig ‘winkelen’. Als DJ wil ook mensen ‘raken’, ze meenemen naar een vorm van uitbundigheid’.

In de gespreksronde werd snel duidelijk dat de 3 gasten regelmatig bij elkaar over de vloer komen. “Festivals vullen uitstekend het horeca gedeelte aan”, zegt Geert Blenckers. “Een goed voorbeeld zijn de Kasteeltuin concerten, vooraf wordt vaak iets gegeten en na de afsluiting stroomt de binnenstad lekker vol”.

Dit zijn de jonge ondernemers die ons Ondernemers Café Helmond veel vaker moeten gaan bezoeken. Bij aanvang van de avond werd gerefereerd aan een enquête die het Ondernemers Café Helmond heeft rondgestuurd waarin (in slechts 7 vragen) de bezoekers om hun mening wordt gevraagd. Een waardevolle feedback om zaken te verbeteren daar waar kan.

Mocht u de enquête niet hebben ontvangen en alsnog het Ondernemers Café Helmond willen helpen stuurt u dan een email naar: info@ondernemerscafehelmond.nl

Tekst: Guido van Erp // Bullzeye
Foto’s: Johan Bakels // BC Fotografie

14418045048346f0dbfb60151633a4a2efcf50e57d.jpg